• New Head of People & Organizational Development with over twenty years of international experience
  • Focus on recruiting and developling new talent and future leaders
  • Optimal competencies in culture and change management

EASY SOFTWARE AG is hiring Dr. Beate Riemer as the new Head of People & Organizational Development at its headquarter in Mülheim an der Ruhr, Germany, from October 21, 2019. In her previous positions, Dr. Riemer managed worldwide HR processes, including in Germany, Switzerland, Denmark, Mexico and the United States. Her more than twenty years of experience with international business and HR processes supports EASY SOFTWARE in expanding its international corporate network – an integral part of the EASY 21 growth strategy. As a PhD in Romance Studies, Dr. Riemer speaks fluent German, English, Spanish and Italian as well as functional French and Portuguese.

Dr. Beate Riemer’s career includes positions as Vice President of People & Organisation at Karisma Group Hotels & Resorts and Senior Vice President of Human Resources at Vorwerk International Strecker & Company. In these roles, she worked with four-figure human resources and managed digital product launches like Vorwerk’s Thermomix through global training strategies and the development of executives. In her position at Karisma Hotels & Resorts, she guided leaders through a restructuring that was the result of an acquisition of 16 additional hotels in 18 months.

As the new Head of Human Resources and a member of EASY SOFTWARE’s Executive Board, Dr. Riemer will work for a positive corporate culture as well as national and international growth by recruiting and developing new talents and executives.

With her international experience as well as her competencies in human resource development, change and talent management, Beate is the perfect fit for the position as the new head of People & Organizational Development at this point in the global development of EASY SOFTWARE” says CEO Dieter Weißhaar.

About EASY SOFTWARE
Die EASY SOFTWARE AG mit Sitz in Mülheim an der Ruhr entwickelt seit 30 Jahren Jahren intuitiv bedienbare, maßgeschneiderte Softwareprodukte für Kunden zur Digitalisierung von Geschäftsprozessen, die sich nahtlos in bestehende Systeme integrieren lassen und Arbeitsabläufe ihrer Kunden weltweit automatisieren, mobilisieren und optimieren. EASY stellt diese Lösungen On-Premises, in der Cloud und mobil zur Verfügung.Mit über 13.600 branchenübergreifenden Installationen ist die EASY SOFTWARE AG eines der marktführenden Unternehmen für Softwareprodukte und Softwarelösungen in Deutschland. Seit der Gründung im Jahr 1990 ist das Unternehmen in 60 Ländern aktiv und beschäftigt aktuell 393 Mitarbeiter. Die EASY SOFTWARE verfügt dabei über ein Netzwerk von rund 100 Partnern. Ihre internationalen Tochterunternehmen befinden sich in Europa, Asien und den USA.Mit der Akquisition der Apinauten GmbH aus Leipzig hat die EASY SOFTWARE AG Ende 2018 einen Technologiezukauf mit der Multiexperience Plattform ApiOmat getätigt, der Zugang zu neuen Kundensegmenten im attraktiven und stark wachsenden Cloud-Geschäft bietet.Seit der Fusion der Apinauten GmbH mit der EASY ENTERPRISE SERVICES GmbH im August 2019 steht die ApiOmat-Plattform unter dem Banner EASY APIOMAT GmbH.Im Geschäftsjahr 2019 erzielte die EASY SOFTWARE Gruppe Umsatzerlöse von EUR 50,6 Mio.
This might also interest you:
Retention periods - after six or ten years, documents may be deleted
You have complied with the retention periods – and now: Time to make space
SAP-Dokumentenarchivierung mit Archivierungssoftware
Archiving and intelligent linking of documents in SAP – after all, everyone is capable of filing
IT Governance im Unternehmen
Expert Interview: IT Governance in Companies