• Strong new business in the first half of the year
  • 60 % growth in licenses and cloud uses

In the first half of 2019, EASY SOFTWARE AG achieved its forecast for 2019 with revenue growth of around 17% compared to the same period of the previous year.

At the same time, the company confirms its overall forecast for the 2019 financial year with revenue of EUR 51-53 million.

As can be seen from the financial statements for the first half of the year, the expectations of the Management Board regarding the implementation of the EASY 21 corporate strategy have been fulfilled. Around 9 percentage points of the 17 % increase in revenue from the first half of 2018 to the first half of 2019 are attributable to organic growth. The cloud business with the newly acquired Apinauten GmbH also developed in line with expectations. In this context, the strong increase in new business is remarkable. Revenues from licenses and cloud use (subscriptions) grew by around 60 % compared with the same period of the previous year.

“The acquisition of Apinauten is a success, the company is excellently integrated into our business,” says Dieter Weißhaar, CEO of EASY SOFTWARE AG. Weißhaar continues: “The EASY Group has positioned itself for growth with innovative products and a strong team. Our strategy has been well received by our customers. We are pleased to be able to expand our position as a market leader.”

EASY SOFTWARE AG

The Board of Directors

About EASY SOFTWARE
Die EASY SOFTWARE AG mit Sitz in Mülheim an der Ruhr entwickelt seit 30 Jahren Jahren intuitiv bedienbare, maßgeschneiderte Softwareprodukte für Kunden zur Digitalisierung von Geschäftsprozessen, die sich nahtlos in bestehende Systeme integrieren lassen und Arbeitsabläufe ihrer Kunden weltweit automatisieren, mobilisieren und optimieren. EASY stellt diese Lösungen On-Premises, in der Cloud und mobil zur Verfügung.Mit über 13.600 branchenübergreifenden Installationen ist die EASY SOFTWARE AG eines der marktführenden Unternehmen für Softwareprodukte und Softwarelösungen in Deutschland. Seit der Gründung im Jahr 1990 ist das Unternehmen in 60 Ländern aktiv und beschäftigt aktuell 393 Mitarbeiter. Die EASY SOFTWARE verfügt dabei über ein Netzwerk von rund 100 Partnern. Ihre internationalen Tochterunternehmen befinden sich in Europa, Asien und den USA.Mit der Akquisition der Apinauten GmbH aus Leipzig hat die EASY SOFTWARE AG Ende 2018 einen Technologiezukauf mit der Multiexperience Plattform ApiOmat getätigt, der Zugang zu neuen Kundensegmenten im attraktiven und stark wachsenden Cloud-Geschäft bietet.Seit der Fusion der Apinauten GmbH mit der EASY ENTERPRISE SERVICES GmbH im August 2019 steht die ApiOmat-Plattform unter dem Banner EASY APIOMAT GmbH.Im Geschäftsjahr 2019 erzielte die EASY SOFTWARE Gruppe Umsatzerlöse von EUR 50,6 Mio.
This might also interest you:
Together for Medium-Sized Businesses: Digital Solutions Group as New EASY SOFTWARE Partner
Purchase-to-Pay in SAP
Purchase-to-Pay in SAP®: How to Make Your P2P Future-Proof