• Bitkom working group appoints Birgit Eijkhout as Deputy Chairwoman of the Management Board
  • EASY SOFTWARE assumes a stronger role in shaping Germany’s digitization process
  • Synergy of common interests in automation and industry 4.0

At its meeting on 8 October 2019, the ECM Market & Strategy Working Group of Bitkom e.V. elected a new Executive Board as scheduled. Birgit Eijkhout, Head of Corporate Marketing and member of the management board of EASY SOFTWARE AG, is part of this new board at Bitkom. The ECM Market & Strategy working group acts as a driving force that analyzes, highlights, and assesses technology trends and market developments taking into account their relevance for the ECM segment.

EASY SOFTWARE has been an active member of Bitkom for many years and has several employees in various working groups. As a leading manufacturer of digital products in Germany, it is important for EASY SOFTWARE to help shape the topics of digitization in Germany with Bitkom. Birgit Eijkhout’s appointment as a member of the board of the ECM Market & Strategy working group opens up new opportunities for EASY SOFTWARE to co-determine and shape Germany’s digital future. Next to two other board members from the industry, Birgit Eijkhout will act as Deputy Chairwoman, under Chairman Jens Büscher of amagno GmbH & Co. KG.

The main objectives of the working group ECM Market & Strategy are to optimize the existing core business of the working group members and to explore new possible business models for the ECM industry. Beyond that, the working group represents an important platform for experience exchange and cross-linking among the individual members. With the Bitkom Digital Office Index as one of the leading digitization benchmarks in Germany, the working group has contributed significantly to the evangelization of the market since 2018.

The focus of the working group in 2019 is on the topics of automation and industry 4.0. Through this correlation of common interests, EASY SOFTWARE AG and the working group ECM Market & Strategy create a synergy from which both parties benefit in an optimal way.

About EASY SOFTWARE
Die EASY SOFTWARE AG mit Sitz in Mülheim an der Ruhr entwickelt seit 30 Jahren Jahren intuitiv bedienbare, maßgeschneiderte Softwareprodukte für Kunden zur Digitalisierung von Geschäftsprozessen, die sich nahtlos in bestehende Systeme integrieren lassen und Arbeitsabläufe ihrer Kunden weltweit automatisieren, mobilisieren und optimieren. EASY stellt diese Lösungen On-Premises, in der Cloud und mobil zur Verfügung.Mit über 13.600 branchenübergreifenden Installationen ist die EASY SOFTWARE AG eines der marktführenden Unternehmen für Softwareprodukte und Softwarelösungen in Deutschland. Seit der Gründung im Jahr 1990 ist das Unternehmen in 60 Ländern aktiv und beschäftigt aktuell 393 Mitarbeiter. Die EASY SOFTWARE verfügt dabei über ein Netzwerk von rund 100 Partnern. Ihre internationalen Tochterunternehmen befinden sich in Europa, Asien und den USA.Mit der Akquisition der Apinauten GmbH aus Leipzig hat die EASY SOFTWARE AG Ende 2018 einen Technologiezukauf mit der Multiexperience Plattform ApiOmat getätigt, der Zugang zu neuen Kundensegmenten im attraktiven und stark wachsenden Cloud-Geschäft bietet.Seit der Fusion der Apinauten GmbH mit der EASY ENTERPRISE SERVICES GmbH im August 2019 steht die ApiOmat-Plattform unter dem Banner EASY APIOMAT GmbH.Im Geschäftsjahr 2019 erzielte die EASY SOFTWARE Gruppe Umsatzerlöse von EUR 50,6 Mio.
This might also interest you:
Together for Medium-Sized Businesses: Digital Solutions Group as New EASY SOFTWARE Partner
Purchase-to-Pay in SAP
Purchase-to-Pay in SAP®: How to Make Your P2P Future-Proof