• EASY SOFTWARE awards four scholarships to Ruhr West University of Applied Sciences
  • Promoting young people provides an advantage in the competition for talent
  • Scholarships are part of EASY SOFTWARE’s extensive commitment to talent promotion

EASY SOFTWARE AG is making further investments in the promotion of young talent. In the form of a total of four scholarships at the Ruhr West University of Applied Sciences (HRW), the company, headquartered in Mülheim an der Ruhr, is this year supporting the education of promising candidates at a local institution. EASY SOFTWARE thus makes a sustainable contribution to the future in line with previous commitments as a Great Place to Work.

The four scholarships are divided into three places in the Human-Technology Interaction study program and one place in the Applied Computer Science study program. Among the four selected scholarship holders are two female and two male students. One of these female students is currently already employed by EASY SOFTWARE AG as a working student in the Product Development department.

The EASY SOFTWARE Group currently employs a total of twenty working students in various fields. During the last few years, ten working students have been taken on as permanent members of EASY SOFTWARE AG. The majority of these fostered talents are still a valuable part of the company today.

“By providing reliable support for young people and purposefully expanding their skills, EASY SOFTWARE secures a decisive advantage in the competition for highly qualified employees. Previous investments in annual scholarships at the Ruhr West University of Applied Sciences have already achieved satisfactory results,” says Dieter Weißhaar, CEO of EASY SOFTWARE AG.

The investments in education are only one part of the extensive commitment in the field of talent promotion. In addition to regular scholarships, EASY SOFTWARE also supports the promotion of women in the IT industry as part of the WINIT (Women in IT) program. In addition, the company is actively committed to diversity and equality among the more than 380 members of the EASY Group.

About EASY SOFTWARE
Die EASY SOFTWARE AG mit Sitz in Mülheim an der Ruhr entwickelt seit 30 Jahren Jahren intuitiv bedienbare, maßgeschneiderte Softwareprodukte für Kunden zur Digitalisierung von Geschäftsprozessen, die sich nahtlos in bestehende Systeme integrieren lassen und Arbeitsabläufe ihrer Kunden weltweit automatisieren, mobilisieren und optimieren. EASY stellt diese Lösungen On-Premises, in der Cloud und mobil zur Verfügung.Mit über 13.600 branchenübergreifenden Installationen ist die EASY SOFTWARE AG eines der marktführenden Unternehmen für Softwareprodukte und Softwarelösungen in Deutschland. Seit der Gründung im Jahr 1990 ist das Unternehmen in 60 Ländern aktiv und beschäftigt aktuell 393 Mitarbeiter. Die EASY SOFTWARE verfügt dabei über ein Netzwerk von rund 100 Partnern. Ihre internationalen Tochterunternehmen befinden sich in Europa, Asien und den USA.Mit der Akquisition der Apinauten GmbH aus Leipzig hat die EASY SOFTWARE AG Ende 2018 einen Technologiezukauf mit der Multiexperience Plattform ApiOmat getätigt, der Zugang zu neuen Kundensegmenten im attraktiven und stark wachsenden Cloud-Geschäft bietet.Seit der Fusion der Apinauten GmbH mit der EASY ENTERPRISE SERVICES GmbH im August 2019 steht die ApiOmat-Plattform unter dem Banner EASY APIOMAT GmbH.Im Geschäftsjahr 2019 erzielte die EASY SOFTWARE Gruppe Umsatzerlöse von EUR 50,6 Mio.
This might also interest you:
Andreas Zipser CEO
Andreas Zipser extends the Management Board of EASY SOFTWARE AG